Абонамент:

Тихомир Лазаров - Блог

Блог на Тихомир Лазаров за комерсиална портретна фотография и видео

Тихомир Лазаров - Блог | Блог на Тихомир Лазаров за комерсиална портретна фотография и видео
19 септември, 2019 13:18
Тихомир Лазаров

Тези две изображения бяха непубликувани от серията "Алиса в страната на чудесата", която може да разгледате и в другите публикации. В текущата ще разкажа малко повече за това как бяха направени.

Ако сте чели историята зад останалите картинки от серията, знаете, че самите снимки бяха правени в Южния парк, където като резултат имахме кадри, които си бяха истински и такива, които са изцяло монтажи. Ако не е ясно, тези двата са монтажи, защото поне аз не знам подобно място, което ако беше в рамките на бюджета, щеше да е чудесна възможност да се снимат на живо. 


 


 

За оригиналната снимка използвах само един софтбокс от лявата страна, като слънцето ми помагаше като втора светлина. За да има по-ясна представа как да си държи ръцете бях дал на детето светломера си, та оригиналният суров кадър изглеждаше ето така:

Ако се чудите защо пръстите са ми там, те блокираха слънчевата светлина, за да няма отблясък в обектива, който да намали контраста на снимката.

Бях вече планирал как ще изглеждат финалните снимки и беше ред да се пристъпи към изграждането на обстановката около детето. Използвах Blender - безплатен софтуер за 3D графика - с който направих кулата и осветлението върху нея така, че да е подобно на осветлението, което използвах върху детето. След това кулата беше композирана заедно с детето, като трябваше да се направят още някои промени по изображението на детето, за да паснат цветовете на обстановката. Накрая беше добавен и фонът зад кулата. Целият този процес ми отне около 3 дни, като по-голямата част от последния ден беше за това да гледам картинката на почивки. Всеки път когато я поглеждах, виждах нещо, което трябва да се оправи, което след дълго взиране вече не го забелязвах. Започнах с нощната картинка. Процесът беше същият и с другата, с изключение на моделирането на кулата, което вече беше направено за първата. Частта с елиминиране на дребните несъвършенства накрая е може би 1/3 от цялото време за всяко от изображенията. В този едноминутен клип се вижда част от процеса на изработване на "нощната" картинка:

Фонът на дневната е един от любимите пейзажи, които снимах преди време, докато за нощната си позволих да рисувам, защото нямаше да се виждат всички несъвършенства и липсата на фотореализъм. Аз и нямах подобен пейзаж под ръка. Казах си, че тъй като е приказна картинка, елемент на "рисунка" не би попречил. В нощната светлината от кулата беше по-ярка по начало, но ми се стори твърде отвличаща вниманието и намалих яркостта и наситеността на цветовете. Надявам се да съм направил правилното решение.