За разлика от миналата зима, тази ми се налага да правя повече монтажи от снимки, правени навън и в студио. Миналата зима снимах на минусови температури, с издръжливи, търпеливи и енергични модели, докато тази зима беше на 21*С в топло студио… или поне беше комфортно за клиентите. В следващия ясен ден снимах в минусови температури горе в планината, за да имам пейзажи, с които да направя съответните монтажи.
В текущата публикация ще разкажа накратко как беше направена тази снимка. Трябваше да заснема зимни кадри, които да послужат за картичка, отпечатана на хартия, която да бъде пратена по пощата. Първоначалната идея беше снимката да е направена навън, но се опасяваха да не би да отнеме твърде много време на студа, най-вече заради детенцето. Тогава предложих да снимам в студио и да направя монтаж. По принцип обичам да снимам всичко както е, но понякога е по-изгодно и по-удобно за клиентите да направя монтаж. При всички случаи е трудно. В единия мръзнеш навън, батериите падат по-бързо, но пък всичко става директно във фотоапарата. В другия си на топло и после прекарваш часове наред пред компютъра, опитвайки се да изглежда колкото може по-реалистично.
Семейството беше оставило на мен да измисля идеите. Бяха подготвил няколко, като тази беше една от снимките. Тя е съчетана от 4 отделни кадъра. Единият е фонът, а другите 3 бяха заснети в студио. Снимани са от ръка, не от статив, поради което трябваше да бъда долу горе от една и съща височина спрямо моделите. Ето и кадрите:
Когато снимах фона, вече знаех от каква височина долу горе снимах в студиото и го заснех приблизително от същия зрителен ъгъл, съблюдавайки посоката от която идваше слънчевата светлина. В студиото имитирах осветление, което би било когато слънцето освети хората от този ъгъл, та трябваше само да намеря фон, при който слънцето идва от тази страна или от огледалната на нея. Все пак мога да обърна хоризонтално фона, в случай, че слънцето се пада от лявата страна, но е важно да е долу горе (както в случая) в положение "на 1 или 2 часа" или "на 10 или 11 часа". Обичам да снимам срещу слънцето и затоа подбрах такава посока на слънчевата светлина. Трудността в монтажите не е толкова в изрязването. За мен е все едно дали ще снимам на някакъв еднакъв фон или на претрупан фон. Изрязването е най-лесната част (поне за мен). Най-трудната част е светлината върху фона да изглежда реалистично еднаква като светлината върху моделите.
Ето отново финалния вариант, който може да видите и на уебсайта:
А за любопитните ето и клипче от софтуерното композиране на кадрите: