"Двама млади мъже са тичат към колата, която е спряна на малък път, защото се извива буря. Виждат, че тя се превръща в торнадо и бързат, за да не ги застигне. Торнадото се приближава по-бързо, отколкото те очакват. Двамата са в паника в колата и единият бута шофьора и му казва: "Давай, карай по-бързо!" Шофьорът се разбужда на паркинга пред блока от побутването на най-добрия му приятел: "Ей, хайде да ме закараш, че закъснявам за летището". Всичко е било сън."
Тази история е част от мой личен проект, който правих преди време. Кадрите бяха заснети пред блокчетата, където са последните 2 снимки. В този ден валеше. От една страна беше добре, защото колата щеше да е на капки, което беше нужно. От друга страна, техниката и водата не се разбират особено добре. Бях взел за всеки случай вода, за да намокрим колата, в случай че не е мокра за първите кадри.
Чакахме около 15мин, докато намалее дъжда. Беше мокро и облачно, но поне не валеше силно. Облаците се движеха в посока, която показваше, че ще се изясни. Показах на моделите как точно си представям кадрите в историята. Бях ги скицирал и отпечатал на един лист. Ето и самите скици:
Кадър 3 не беше скициран. Първоначално бях решил да е история само в 4 кадъра, но после реших да са малко повече и за симетрия снимах и 3-тия кадър по време на фотосесията.
Всички снимки са правени на едно и също място - пред блока, където са последните 2 кадъра. За останалите снимки използвах кадри, които заснех отделно. Повечето снимки са правени от съвкупност от поне 7-8 кадъра. Облаците са снимани отделно в дъждовни дни и са комбинирани. Полето и пътят са снимани отделно. Торнадото е рисувано на ръка. Накрая е илюстрирано по снимките, за да добият такъв рисуван вид.
Общо снимките ми отнеха около 70 часа само в обработка. Рядко отделям толкова време в обработка, но реално важната работа беше свършена по време на снимките. Ако не бъде заснет и осветен кадър по определен начин, не мога да получа този вид на фотографиите.
Ето един от кадрите, в момент, където са отрязани моделите и колата и са сложени на друг фон:
Вижда се, че не съм правил и корекции по цвета на кожата или осветеността на моделите и това най-много си личи на модела на заден фон, тъй като за окото той трябва да е по-тъмен, отколкото този в преден план. Ако се фокусираме само върху модела на преден план и видите откъде идва светлината на фона, окото ви ще го приеме за напълно нормална снимка. Именно това е целта ми. Не искам хората да си кажат "този фотошопва много добре", а по-скоро да направя нещата така, че да изглеждат реалистично още от фотоапарата, доколкото е възможно. Снимката на моделите е това, което съм снимал. Няма рисуване, няма обработки.
В случая имах възможност да направя реалистично само осветлението върху моделите, защото нямаше възможност да ги снимам на този фон, тъй като този път е по принцип по-оживен, но съм снимал, когато е нямало коли. Би било опасно да разположа колата и осветлението на този път и да снимам. Заради това направих отделно снимките.
По-нататъшната обработка на снимката включва това да изглеждат обектите на нея реално като част от фона, добавянето на дъжд и накрая илюстрирането на снимките. Ето финалния кадър:
За да получа по-динамичен вид на моделите, трябваше да подскажа това по някакъв начин. Ако бяха жени с дълги коси, развяването на косите е един от начините. В случая можеше да се развяват якетата им. За да постигна това можеше да използвам вентилатор, но щеше да ми е нужен допълнителен генератор и това да оскъпи самите снимки. По-лесният вариант беше да снимам отделно моделите и да помоля всеки от тях да държи якето на другия в определено положение, с помощта на въженца.
Вторият кадър беше сниман по същия начин, с помощта на въженцата, но само че от различен ъгъл и с различно положение на моделите:
Третият и четвъртият кадър трябваше да изразяват емоция по време на каране на колата и торнадото зад тях. За да бъде по-истинско помолих моделите наистина да извикат, защото иначе само с отворени усти изглеждаше твърде изкуствено. Привлякохме вниманието на някои от минувачите с "1, 2, 3… АААААААААААААА" :) На моменти моделите не се сдържаха и се получаваха следните кадри:
Определено тези кадри не могат да се ползват за тази серия, но ще останат като добри спомени… Или може да ги използвам за някоя слъчева история. Това са и завършените кадри в колата:
Важно е посоката и качеството на светлината върху тях да е винаги една и съща, независимо дали са извън колата или вътре в нея, за да изглежда по-реалистично като история.
Завръзката в историята е това побутване от страна на модела на заден план в 4-тия кадър. Това трябваше да е "спойката" между този кадър и 5-тия:
Според "запиването, което направих", 50% от хората не разбираха от снимките, че става въпрос за сън и се чудиха защо светлинте снимки са след тъмните. Е, явно не е направено достатъчно изпипано, та за да опитам да поправя нещата за тези 50%, сложих и надписи в самата история. В тази снимка направих фундаментална грешка и тя беше посоката на светлината. В тази снимка и следващата, слънчевата светлина трябваше да идва от десния горен ъгъл, а аз бях разположил осветлението си вляво. Поради този факт, тази снимка изглежда различна като осветление от последната:
Може би 95% от хората няма да го забележат, но това си остава забележка към самия мен. На предната снимка може да се каже, че слънцето е било зад облак и затова моделите не са осветени така, както в тази. Извинения и обяснения могат да се намерят всякакви, но аз не крия тази моя грешка.
Тъй като блоковете ми идваха малко множко, реших, че тези в дъното ще ги махна и ще ги заменя със зеленина и небе, което да направи по-обоснована и слънчевата светлина, която падаше върху тях. Последните 3 снимки от серията станаха най-бързо и най-лесно, защото единствената работа по тях беше главно да се сложи някаква линия на хоризонта и да се илюстрира по тях. Останалото като осветление си е както е снимано.
Тъй като за този проект не заплатих нищо на момчетата, бях решил да направя кадри, които те да използват за собственото си портфолио като модели. Ето и някои от снимките, които им направих на същото място, но ги накарах да спрат колата срещу блока, за да има повече от линията на хоризонта:
Надявам се информацията да е била полезна за вас. Ето отново финалната история, заради която беше всичко:
Може да ги разгледате и на сайта.
Ето и кратко видео, което да покаже част от процеса на снимане и обработка: