Предполагам сте забелязали, че наред със семейната и детска фотография, обичам да снимам такива драматични портрети на хора в среда, която характеризира дадена дейност. В този случай тематиката беше "тежка индустрия" и "индустриална зона".
Най-трудното в снимките беше да се намери мястото за снимки. Преди да бъде насрочена датата за снимки имаше обикаляне с колата за около 2 часа из околността, за да се намери добро място, което е подходящо за подобна снимка.
По време на търсенето на място за снимки обикновено правя тестови кадри, от които да мога да избера после или които мога да предложа на тези, които ще участват в снимките, за да вземат решение и те. Ето някои от кадрите на местата, които снимах, но накрая не бяха избрани като места за снимки:
Нямаше как да не снимам ето това, тъй като беше красиво. Може да го пусна за фон за десктоп някой ден:
Накрая видях мястото за снимки:
Идеално, имайки предвид, че след 2 часа почти бях се отказал.
Обикновено правя оглед на местата за снимки по времето, когато ще бъдат самите снимки, в случай, че дневната светлина е от значение. Това е нужно, за да знам как ще изглежда всичко предварително. Понякога няма възможност за предварителен оглед, но в този случай беше изключително от помощ.
След това вече следваше да се уговори деня за снимки и самите снимки. Тъй като имаше път до мястото за снимане, нямаше кой знае какво носене на тежки куфари насам-натам. Всичко беше под ръка.
За целта на снимките трябваше да нацапаме нашия модел достатъчно, за да изглежда реалистично за една такава снимка, в която умореният работник тръгва от стария завод, която снимка говори за "тежка промишленост".
Тъй като промишлеността е тежка, осветлението трябваше да бъде подбрано контрастно и драматично. За целта бяха използвани две светкавици, като залезът помогна като трета светлина.
Финалната снимка беше отрязана по този начин, тъй като така изглеждаше като кадър от филм и сякаш носи по-голяма драма, отколкото ако не беше отрязан.
Предполагам, че за мнозина, снимката ще изглежда като модел сниман в студио и после софтуерно фонът е сложен отзад. Всъщност снимката е съвсем реална, но тъй като е снимана и осветена по определен начин, моделът изглежда тримерно. Тези, които снимат с осветление знаят защо става това. Същият ефект може да се забележи почти във всяка от снимките ми.
Надявам се да ви хареса. Ако имате допълнители въпроси, не се притеснявайте да ги зададете!
Още снимки от работата ми може да видите на официалния сайт.